Historik

Här kan du se viktiga årtal avseende bostadsrättsföreningen Silverdals Torg historia.

2022

• Ökning av årsavgifterna med 8,33% (pga av ökade kostader i vår omvärld), från oktober månad.
  • Utökning 29 elladduttag av och uppdatering av föreningens 13 äldre elladdutag (till nya moderna) till totalt 42 elladdutag för bilar i föreningens garage.

2021

• Installation av solpaneller på tak på Silverdalsvägen 23-37 (tre solcellsanläggningar).
  • Installation av IMD (Individuell Mätning och Debitering) för hushållsel som innebar att alla lägenheter är kollektivanslutna och debiteras sin elförbrukning av föreningen var tredje månad.
  • Installation av ljudisolering och LED lampor i föreningens källsorteringsrum.
  • Installation av brytskydd på alla portar och externa dörrar i föreningen (ökat skalskydd).
  • Installation av våningsställ för cyklar i två cykelrum.
  • En bilplats i gareget som var svår att parkera på bredvid garageportgjordes om för tre elmopeder/elcyklar (med varsit eluttag för laddning).

• Genomförd sänkning av årsavgifterna om 8,33% (2009-2019 ingen förändring).
  • Installation av nytt lås- och porttelefonsystem (VAKA) på alla portar, soprum, källsorteringsrum, garageport/dörrar.
  • Förbättringar på föreningens gröna ytor.
  • Föreningen stöttade lokalhyresgästerna med hyressäkning om 30% under maj-jili pga av pandemi Covid-19 (föreningen fick viss del åter från Länsstyrelesn i Stockholm).
  • Installation av LED belysning i alla hissar samt LED belysning i alla trapphus ppå Silverdalsvägen 23-37.
  • Ommålning av golv och väggar i föreningens källsorteringsrum.
  • Föreningen tog bort möjlighet att öppna våra portar, soprum och källsorteringsrum med nycklar (endast öppning med föreningens passerbricka).

• Installerat LED belysning i hela garaget (en lampa per bilplats).
  • Installation av ny garageport (då den äldre blev trasig pga av nedkörning av bil - olycksfall).
  • Genomförd radonmätning i föreningen sfastighet (normala värden).

2018

• Installation av fem elladdutag (utökning) för bilar i föreningens garage (nu totalt 13 elladduttag).
  • Föreningen har även för de 13 elladduttagen får bidrag från klimatbidraget (Naturvårdsverket).

• Installation av fem elladdutag (utökning) för bilar i föreningens garage.
  • Föreningen har startat löpande brandskyddsarbete.

• Installation av tre elladdutag för bilar i föreningens garage.

2008-2009

• Föreningen byggdes och färdigställdes av Skanska som huvudentreprenör.

Skanskas område med nya flerbostadshus ligger i nordvästra delen av Silverdal och kan ses som en länk mellan trädgårdsstaden och mer tättbebyggda delar av Sollentuna samt även mer "storstadslika" områden inom en lite större radie (Kista, Solna osv).