Felanmälan

--------------------------------------------------------------------------
Fel i eller runt fastighet, hissar och lägenheter
--------------------------------------------------------------------------

Fel i lägenheten (t.ex. värme, vatten, avlopp, ventilation, el, dörrar och fönster), i huset (lampor, portar, etc), trasiga lampor i hissar eller utomhus ( t.ex. på gårdarna) ska anmälas till föreningens tekniska förvaltare: Driftia Förvaltning AB.

kontorstid 08-744 44 33 - måndag- fredag kl 08:00-16:00
Ange problem, ditt namn, ditt lägenhetsnummer ("Bokstav" + tresiffrigt nummer, exempel: A402) och hur du kan nås dagtid.

Du kan också anmäla direkt via ett formulär:

- Via formulär: https://www.driftia.se/component/forms/form/5

Jourtid 08-744 09 50 - Dygnet runt service - Vid akutsituationer efter kl 16.00 samt helger.

ALLMÄN JOURINSTRUKTION
Alla fel inom VVS, el, kyl, olja o.dyl. som direkt kan innebära skada, eller risk för skada, på kundens fastighet eller egendom, åtgärdas snarast. Huvudinriktningen för jourpersonalens åtgärder skall vara att begränsa, och om möjligt avvärja skada.

Om reparation av uppkommet fel eller skada kan slutföras under jourtid, och då inom rimlig tid, skall så ske, annars utförs provisorisk reparation eller åtgärd, för vidare åtgärd under ordinarie arbetstid (vardagar 07.00-16.00). Vissa typer av fel eller driftstörningar åtgärdas i sin helhet under jourtid, oavsett tidsåtgång. Exempel på sådana typer av fel är stamstopp på avloppsledning eller stopp i panncentral vid kall väderlek.

--------------------------------------------------------------------------
Hissar (som står still)
--------------------------------------------------------------------------

Om hiss stannat med personer i kontakta Otis AB.

Otis AB - Telefon: 0200-21 21 11 (dygnet runt).

Men om problemet inte är akut (exempelvis att en lampa slutat fungera) informera eller kontakta föreningens tekniska förvaltare: Driftia Förvaltning AB.

--------------------------------------------------------------------------
Problem med lås eller behöver nya nycklar
--------------------------------------------------------------------------

Om du har problem med ditt lägenhetslås så att du inte kan låsa eller låsa upp och behöver hjälp hänvisar vi till föreningens låssmed,
Väsby Lås & Larm, se övriga kontaktuppgifter.

Vid behov av utbytescylinder vid problem har föreningens fastighetsskötare och styrelsen flera vanliga låscylindrar med nycklar att låna ut för en kort period under tiden ditt ordinarie lås åtgärdas.

--------------------------------------------------------------------------------------

Problem med porttelefonerna
--------------------------------------------------------------------------

Om du har problem med att porttelefonerna och blippfunktionen inte fungerar hänvisar vi till Väsby Lås och Larm, se övriga kontaktuppgifter.  

--------------------------------------------------------------------------
Problem med skadedjur och husbock
--------------------------------------------------------------------------

Vid upptäckt av skadedjur eller husbock, underrätta omedelbart Anticimex.

Läs mer: skadedjur_abc.pdf

Anmälan görs till närmaste Anticimexkontor:

Anticimex Sollentuna
Tel: 075-245 10 00
Fax: 08-517 635 10
E-post kundservice:  kundservice-bm-sth@anticimex.se

--------------------------------------------------------------------------
Vid strömavbrott (ingen el)
--------------------------------------------------------------------------

Vid strömavbrott;

  • Kontrollera dina säkringar först! Att dina huvudsäkringar är hela, att din jordfelsbrytare inte löst ut.
  • Kontrollera därefter om problemet enbart gäller din lägenhet eller hela fastigheten.
    Är grannarna också utan el kan det vara ett större fel som ska anmälas (då bör man kontakta Sollentuna Energi direkt).

Om problemet gäller hela fastigheten kontakta Seom (tidigare Sollentuna Energi):

Felanmälan kan ske på telefon 08-623 88 66 dygnet runt vid elavbrott.

För driftinformation, se här.